Czym są?
Artefakty testowe śmiało można określić jako wyniki uzyskane po wykonaniu testów zapisane w formie wszelkich raportów czy dokumentacji. Stwarzają możliwość bieżącego przekazywania informacji dla osób zainteresowanych pracą zespołu i jakością powstającego produktu.

Rodzaje artefaktów
a) powstające w fazie ustalania strategii testowania- to rola kierownika do spraw testów. Jest to dokumentacja określająca kierunek podejmowanych działań testowych i uwzględniają ustalone wymagania, strategie i przyjęte podejście do procesu testowania. Może wskazywać na sposób porozumiewania się z klientem.
b) powstające w fazie powstawania i realizacji poszczególnych przypadków testowych- artefakty te cechują się dużą szczegółowością i określają kolejne kroki do wykonania. Opisują warunki wstępne konieczne do rozpoczęcia czynności testowych.
c) RTM- mapowanie relacji pomiędzy poszczególnymi dokumentami. Uwzględnia wszelkie wytyczne otrzymane od klienta, zazwyczaj prezentowane są za pomocą tabeli.
d) raporty błędów- wszelkie nieprawidłowości uzyskane po wykonaniu poszczególnych przypadków testowych zapisuje się w tym dokumencie. Wykonuje się to po to, aby ułatwić pracę całego zespołu.
e) raport podsumowujący- to dokument, który powstaje po zakończeniu całego procesu wytwarzania oprogramowania. Zawiera on wszystkie przydatne informacje dotyczące tego, jak przebiegała praca nad aplikacją. Kończąc pracę nad projektem, przekazuje się ten dokument klientowi.
e) podręcznik dla użytkownika
Zespół GREAT
Więcej przydatnych informacji znajdziesz na naszej stronie.