Przejdź do treści
Strona główna » Źródła usterek

Źródła usterek

Na samym początku zapoznajmy się z definicją usterki proponowaną przez ISTQB. Proponują tu zamiennie stosowane terminy: usterka, defekt, wada. Defekt- wada modułu lub systemu, która ma spowodować, że moduł lub system nie wykona zakładanej czynności. To najpowszechniej używana definicja. Dobrze jest też zaznajomić się z pojęciami takimi jak: pomyłka czy awaria. Da to podstawy do lepszego zrozumienia omawianego tematu.

Usterki i ich przyczyny

  • błąd popełniony przez człowieka- jest to zdecydowanie pierwszy powód powstawanie niewłaściwych zachowań aplikacji. To właśnie jemu poświęćmy chwilę.
  • błędy występujące ze strony warunków określonego środowiska
błąd usterka
pl.freepiik.com

Błędy ludzkie mogą pojawić się na każdym etapie powstawania produktu zleconego przez klienta. Od błędnego skonstruowania czy analizy wymagań, poprzez fazę projektowania, aż po powstanie ostatecznej wersji aplikacji.

Jak długo testować?

To odwieczne pytanie stawiane przez testerów. I to nie tylko tych zaczynających swoją pracę. Tutaj na wszystkie pytania, najlepszą odpowiedzią będzie: Zależy. Bo zależy od wielu rzeczy. Najistotniejszym wyznacznikiem są oczywiście kryteria zakończenia testów, ponieważ zawierają ocenę jakościową wyniku pracy całego zespołu.

Zespół GREAT

Więcej przydatnych informacji znajdziesz na naszej stronie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *