Przejdź do treści
Strona główna » Dziedziczenie

Dziedziczenie

Jeśli tylko posiadasz możliwość sklonowania interesującej Cię klasy, to skorzystaj z tej opcji. Zaoszczędzisz sporo czasu. Zawsze lepiej jest skorzystać z tego, co już istnieje, niż poświęcać swój czas na tworzenie wszystkiego od początku. Klon zawsze możesz poddać modyfikacji, aby w 100% odpowiadała funkcjonalności, którą tworzysz. Poniżej omówimy krótko znaczenie, jakie ma typ.

Typ

Określenie typu wskazuje na nałożone na dany zbiór obiektów ograniczenia. Określa również związek z innymi typami. Istnieje opcja, że dwa typy będą do siebie podobne pod względem: wspólnych cech, zachowania. Mogą różnić się ilością obsługiwanych komunikatów albo innym sposobem ich traktowania. To pozwala na skonstruowanie własnej hierarchii typów. To tak zwany model podstawowy. Tutaj może pojawić się paradoks. Problem z przejściem od złożonego myślenia programisty do bardziej prostego.

typy różne typy

Przydatny schemat: dziedziczenie istniejące-> nowe dziedziczenie (następuje powtórzenie interfejsu klasy podstawowej)

Ze względu na to, że klasa bazowa i pochodna mają ten sam podstawowy typ interfejsu, implementacja powinna być do niego dopasowana. Co do metod, zachodzi następująca zależność- metoda interfejsu klasy podstawowej jest bezpośrednio wprowadzana do klasy pochodnej.

Odróżnianie klasy bazowej od pochodnej

Sposób 1-> poprzez dodawanie kolejnych nowych metod do klasy pochodnej;

Sposób 2-> poprzez dokonanie zmiany w zachowaniu istniejącej już metody bazowej (tzw. zastąpienie metody poprzez wykreowanie nowej definicji w obrębie klasy pochodnej)

Czasami zdarza się, że koniecznością jest wprowadzenie nowych elementów interfejsu do typu pochodnego, dzięki czemu możemy go rozszerzyć.

Zespół GREAT

Klikając tutaj, dowiesz się więcej. Zapraszamy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *