Zaczynając swoją pierwszą pracę w IT (nie ma znaczenia czy podejmiesz stanowisko junior developera czy testera oprogramowania), zapewne spotkasz się z pojęciem 'daily’. Znając choć odrobinę angielskiego jesteś w stanie wywnioskować, że jest to coś, co odbywa się w pracy codziennie. Ogólnie mówiąc to codzienne, zazwyczaj poranne, spotkania zespołu pracującego nad projektem.

Oczywiście firmy pracujące zdalnie lub hybrydowo, organizują takie spotkania za pośrednictwem dostępnych na rynku narzędzi. Najpopularniejsze z nich to: Microsoft Teams czy Skype, które są bardzo intuicyjne i proste w obsłudze. Dzięki tym narzędziom możliwe jest planowanie i odbywanie spotkań w formie audio lub video, a dodatkową zaletą jest funkcja wymiany wiadomości między członkami zespołu lub czat widoczny podczas trwania spotkania.
Co się dzieje podczas daily?
W takcie takiego spotkania, każdy z uczestników ma swój czas, aby:
- opowiedzieć co udało mu się zrobić od ostatniego spotkania
- co zamierza zrobić do następnego spotkania
- jaki napotkał trudności
- zapytać, gdzie zgłosić się o ewentualną pomoc
Jakie są zalety organizowania daily?
Daily pomaga ocenić tempo pracy nad projektem, daje wskazówki, w którym obszarze wymagane jest wsparcie. Dzięki tym krótkim spotkaniom, bo trwają one około 10 do 15 minut, zespół zyskuje poczucie jedności, uczy się współpracy, kultury danego teamu. Zwiększa również poczucie bezpieczeństwa poszczególnych osób, że w przypadku pojawienia się problemu…jest się do kogo zgłosić.