Przejdź do treści
Strona główna » TICKET/ZADANIE- jak opisać, żeby wiedzieć o co chodzi?

TICKET/ZADANIE- jak opisać, żeby wiedzieć o co chodzi?

  • przez

Ticket (inaczej mówiąc zadanie) powinien być dobrze sprecyzowany. Osoba do niego przypisana ma wiedzieć, co konkretnie ma zrobić, czego od niej się oczekuje. Zadanie jest formą zgłoszenia na platformie JIRA. Po jego utworzeniu automatycznie wyświetla się na tablicy. Jak już zauważyłeś, zadanie można utworzyć lub mieć do niego wgląd. Co jeszcze można zrobić z zdaniem? Zgodnie z metodyką SCRUM można je przeciągać między kolumnami (DO ZROBIENIA, W TOKU, W TESTACH, GOTOWE itp.), można też edytować jego zawartość. 

ticket lista zadań
Zdjęcie ze strony: https://www.istockphoto.com/

Jak utworzyć zadanie?

Technicznie jest to bardzo prosta czynność, należy jednak pamiętać, aby „zawartość” ticketa była zrozumiała dla zespołu. Poniżej opiszę poszczególne kroki tworzenia zadania, gdy już zalogowałeś się do platformy:

  1. Kliknij -> Utwórz./ Czerwone gwiazdki przy polach wskazują, które z nich są obowiązkowe.
  2. Wybierz projekt.
  3. Typ zgłoszenia->Zadanie.
  4. Podsumowanie-> Nadaj zadaniu zwięzły tytuł (np. Dodawanie produktów do koszyka.)
  5. Opis-> wskaż, co ma być zrobione. Zadbaj o to, aby w tym miejscu konkretnie opisać/wyjaśnić to, czego oczekujesz. Pomocne jest odniesienie się do User Story. Dobrą praktyką jest wypunktowanie/ wypisywanie od myślnika 
  6. Osoba przypisana-> automatycznie pojawia się komunikat „Nie przypisano”, można to zmienić wybierając inną osobę po rozwinięciu listy lub przypisać do siebie.
  7. Etykiety-> Wybierz z listy istniejące na potrzeby projektu etykiety.
  8. Osoba zgłaszająca-> automatycznie ustawiona jest osoba zalogowana.
  9. Załącznik-> tutaj możesz załączyć makietę, fragment dokumentacji lub screena.
  10. Połączone zgłoszenie-> możesz: wybrać wskazać inne powiązane z tym zgłoszenie, wskazać przez jakie inne zgłoszenie jest blokowane albo które blokuje, można sklonować, powiązać z testami.
  11. Można też oflagować zgłoszenie. 

W szczegółach znajdziesz dwie ważne rzeczy, czyli: przypisanie zadania do sprintu oraz estymację ticketa.

Pamiętaj! Nie wszystkie pola są obowiązkowe, pracując w firmie z pewnością części z nich się w ogóle nie uzupełnia. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *